Rabu, 23 November 2016

Definitie van Administration


Zijn woord komt van het Latijnse ad - ministrare , het betekent om onder het bevel van een ander, een dienst. Het is de set functies waarvan het doel is te beheren wordt beschouwd de techniek die streeft naar maximale resultaten efficiëntie te verkrijgen, door middel van de coördinatie van mensen, dingen en systemen die een organisatie of entiteit te vormen.

De administratie gebeurt overal waar er een sociaal organisme; het succes van dit afhankelijk van hun goede bestuur. Voor grote bedrijven de wetenschappelijke of technische administratie staat buiten kijf en essentiële , het gebruik ervan naar behoren har er verhoging van de productiviteit, die een belangrijke en verontrustende factor in de economisch-sociaal gebied nu geeft.

Er zijn over het algemeen twee soorten administratie: de Pblica, die verwijst naar de overheid activiteit of de staat, en is gericht op de doelstellingen ten behoeve van het land te bereiken. En private met betrekking tot de particuliere sector (een bedrijf), die tot doel heeft om winst te maken voor hun overleving en groei te garanderen.

La administratie meestal verdeeld in twee fasen: en dynamische mechanische ; de eerste van het heeft als elementen, de vooruitziende blik (betreft de bepaling van wat er moet worden bereikt, wat kan worden gedaan?), de Planning op (bepaalt de actie die zullen volgen, die zal maken ?) en de organisatie (zie de technische structurering van functies, hiërarchieën en individuele verplichtingen, hoe het zal doen?).

Hoewel de dynamiek van het bestuur gepresenteerd als elementen de integratie (selecteer personen of passend om de organisatie de meeste dingen, met wie en wie gaat doen?), richting (te bevorderen, coördineren en bewaken van de acties elke groep, zie die prestatie wordt gemaakt) en de control (is te weten als alles gedaan, de huidige en vroegere resultaten te meten in verband met verwachte).



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar