Kamis, 17 November 2016
Definitie van Aanbod
Volgens zijn woord Etymology aanbod komt uit het Latijn en betekent offerre (dingen die worden aangeboden). Deze term wordt vaak gebruikt in de economische context om de hoeveelheid goederen of diensten die fabrikanten estn klaar om te verkopen binnen bepaalde marktomstandigheden te definiëren. Wanneer de omstandigheden estn gekenmerkt door prijs , is wanneer de supply curve wordt gevormd, die bestaat uit de vereniging van de prijzen en de bevoorrading van de markt. de wet van vraag stelt dat hoe hoger de prijs van een product, des te groter het aanbod. Binnen de economische markt, aanwezig zijn twee fundamentele elementen die ondersteunen, deze zijn vraag en aanbod . De relatie van een product met een omzet van hetzelfde, binnen een markt volledige mededinging , neem dan de marktprijs te zijn op een evenwichtspunt, waarbij een uitputting markt gegenereerd, dwz alle producten vendern en de vraag worden voldaan. Het principe van vraag en aanbod draagt impliciete drie wetten: 1) een vaste prijs , vraag groter is dan het aanbod, waardoor de prijzen stijgen en vice versa wanneer het aanbod de vraag, de prijsdalingen overschrijdt. 2) een verhoging van de prijsdalingen en de vraag verhoogt de levering of vice versa, een daling van de prijs, de vraag toeneemt en het aanbod afneemt. 3) De prijs is op het niveau , waar het aanbod de vraag evenwicht. La supply curve geeft de relatie tussen de prijs van een product en het aandeel bood hetzelfde, de helling van de curve geeft aan hoe stijgingen en dalingen aanbod, vergeleken met een afname of toename prijs. Binnen de markteconomie zijn verschillende soorten aangeboden, waaronder estn: concurrerend aanbod , is een waar degenen die produceren en op de markt een goed of dienst zijn at arm's. bieden oligoplica wordt gekenmerkt doordat de markt wordt gedomineerd door een aantal producenten en dienstverleners, en zijn degenen die het aanbod en de prijzen vast te stellen, dit gebeurt door het handhaven van opgepot het grootste deel van de grondstof voor hun activiteiten. monoplica bieden , is er een waar een enkele producent is degene die de markt domineert en is de vaste prijs en de hoeveelheid. Het aanbod wordt beïnvloed door de volgende punten: De prijs van goederen in de markt, de kosten van het verplicht voor een dergelijke productie factoren, de concurrentie, technologie en regelgeving van de overheid . .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar