Jumat, 28 April 2017

Definitie van Intelligentie


Strikt wetenschapper algemene zin wordt intelligentie gedefinieerd als de aangeboren vermogen van het menselijk te analyseren en het verwerven van een zekere leren levenslang . Ondanks dit, heeft niet aanvaard als een acepcin over wat echt intelligentie. Deze term komt van het Latijnse woord intellegere, zijnde inte tussen en llegere lezen of kies.

Intelligence, en andere soortgelijke kwesties, is besproken voor duizenden jaren. Dit komt omdat niet precies weet wat het is en hoe de mens beïnvloedt . Zeker is, dat wordt beschouwd als een essentieel onderdeel van kennisverwerving, de analyse van het milieu en de aanpassing aan verschillende situaties. Bovendien, ook heeft het credo dat deze capaciteit kan worden gemeten door het maken van testen een onderwerp iedereen met zogenaamde IQ-test (IQ-test), in de veronderstelling ontwikkeld dat intelligentie kan in de lenigheid om problemen snel op te lossen.

Existen evenzo verschillende intelligenties waaronder opvallen: -matemtica logica taalkunde intelligentie (begrip en het juiste gebruik van woorden), muzikale intelligentie (begrip en recreatie complexe geluiden), intelligentie ( het oplossen van complexe problemen is het belangrijkste kenmerk), ruimtelijke intelligentie (het vermogen om relaties tussen vormen en kleuren), intelligentie body-cenestsica (controle te onderscheiden en te brengen gevoelens door het lichaam), interpersoonlijke intelligentie (begrijp de gevoelens en attitudes de anderen) en intrapersoonlijke intelligentie (s begrip ervan).

Ook de andere door de psycholoog Robert J voorgestelde theorie . Sternberg , geeft drie mogelijke vormen van intelligentie, zijnde de componentiële-analtica, ervarings-creatieve en contextuele-praktijk. Ondanks alle theorieën en hypotheses van hoe te handelen intelligentie, sommige wetenschappers ondersteunen de overtuiging dat intelligentie heeft in alle wezens ontwikkeld voor duizenden jaren voor routine-wijzigingen door onze voorouders hebben geleden in hun voeding en sociale interacties.



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar