Minggu, 18 Juni 2017

Definitie van Oligopolie


De oligopolie is een neologisme gevormd met Griekse roots , de onderdelen zijn oligo lexicale kleine en polein verkopen , dus oligopolie betekent pocos verkopers . De oligopolie wordt bediend door enkele leveranciers of dienstverleners oligoplicos of oligopolistische markt . In het geval dat er weinig marktpartijen elke oligoplico is in afwachting van de acties van haar concurrenten . Beslissingen van bedrijf veroorzaken invloed of invloed hebben op beslissingen van de andere voor deze reden een evenwicht is gevestigd in de groep, omdat het ondenkbaar en onmogelijk dat elk bedrijf is onafhankelijk van de andere en dus bladeren vanuit een concurrentie op de markt .

De oligopolie gaat uit van het bestaan ​​van verschillende bedrijven in een markt die hetzelfde product aanbieden, maar op geen enkele wijze op de markt kan worden opgelegd, want als deze situatie hen naar het ontstaan ​​van een monopolie . In dit geval is de strijd tussen hen als het lijkt, zodat ze kunnen de meeste van de marktaandeel, waar bedrijven maken het estratgicas beslissingen te nemen, rekening houdend met de sterktes en zwaktes van bedrijfsstructuren elkaar van zijn concurrenten, maar het is zeer belangrijk in het geval van oligopolie , het gebrek aan echte concurrentie, omdat de consument beïnvloeden.

El oligopolie wordt gekenmerkt door de reductie van de uitbreiding, de bedrag of de intensiteit van commerciële strijd , vooral wanneer de voortgang van reclame en verpakkingen laat verschillen kunstmatig product, maar steeds moeilijker ponindole de keuze van de consument .



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar