Senin, 30 Januari 2017

Definitie van de Eucharistie


Het woord eucharistie is gedefinieerd binnen de religieuze context, als het sacrament die aanwezig maakt in het litrgica viering van de kerk katholieke , en onder de gedaanten van brood en wijn, de persoon van Jezus Christus, met zijn lichaam, bloed, ziel en goddelijkheid. Deze term is afgeleid van het Grieks en betekent eucharistia actie dankzij . Beschouwd het sacrament bij uitstek, omdat in l God aanwezig is. Alle sacramenten Dems zijn gericht Eucharistie, het bijstaan ​​van de ziel om beter te ontvangen, zelfs veel van hen zijn official in de Eucharistie. Bijvoorbeeld een persoon die het sacrament van het huwelijk zal ontvangen, maar is nog niet gedaan de gemeenschap, kunt u beide sacramenten te ontvangen op dezelfde dag. De Eucharistie

ook wel de heilige communie, het avondmaal, allerheiligste sacrament, Mass ; en traditioneel de Katholieke Kerk, Orthodoxe , anglicaanse en sommige Lutheranen, accepteren als het sacrament van het lichaam en bloed van Jezus Christus onder de gedaanten van brood en wijn, als het begin en hoogtepunt van het leven van iedere christen.

Segn de heilige Schriften, Jess avond voor zijn passie, zijn apostelen gevierd met diner afgelopen ; l wetende dat binnenkort zullen er fysiek in deze wereld, wilde iets laten aan de mannen om altijd in gedachten te houden. Zoals in laatste avondmaal Christus tom brood, dankte hij, brak het en gaf het te zeggen, dit is mijn lichaam die zal worden gegeven voor u. Op dezelfde manier, na het avondmaal tom wijn zeggen dit is de kelk is het nieuwe verbond in mijn bloed going heeft voor u vergoten. Doe dit in herdenking ma.

Wanneer Christus zegt: Doe dit ter nagedachtenis ma, confi hem zijn apostelen de macht om huwelijken voeren, sindsdien en tot op heden, zijn priesters die door de kerk om het brood en de wijn te wijden. Entendindose het woord consecrate, als de verandering van brood en wijn in het lichaam en bloed van de Heer.

Wanneer een gelovige de eucharistie ontvangt, wordt hij ontvangen van het lichaam van Christus
. kunnen deelnemen dit, de persoon niet meer de zonde te hebben; als een individu heeft gepleegd een doodzonde mag geen communie ontvangen zonder hebben beleden. Als zonde vergeeflijk of klein, net genoeg om zich te bekeren en God om vergeving vragen hart, om de eucharistie te ontvangen.



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar