Selasa, 14 November 2017

Marketing Definition Oorzaken


Oorzaak marketing is verantwoordelijk voor het helpen bij te dragen aan de sociale oorzaken zonder dat daarbij de winstgevendheid van het bedrijf of merk ; Het doel van deze vorm van marketing is reden winst voor zowel het bedrijf als de samenleving. Hier deelnemende organisaties uit non-profit up bedrijven gericht op winst, maar ook geïnteresseerd te voeren maatschappelijk werk .

Deze vorm van marketing ontstaat in het decennium van de jaren tachtig in de Verenigde Staten ; en wordt zichtbaar in de lancering van een solidariteitsactie die de aankoop van de producten van het bedrijf met de realisatie van een bijdrage aan een specifieke sociale oorzaak, dit ten goede aan de onderneming zowel verkoop van hun producten als in de band die is gemaakt met klanten. U kunt dan zeggen dat dit marketing is een van de lucratieve conventionele marketing en non-profit .

En het begin dit klasse marketing werd door bedrijven toegepast als een korte-termijn strategie gemaakt voor de verkoop, maar met de tijd werd gewijzigd van toepassing zijn op de lange termijn; Naast het zich heeft verspreid naar verschillende bedrijfssectoren, implementndose Door de nieuwe technologieën.

Een van de voordelen van het gebruik van deze marketing estn:

stijging van de inkoopprijzen motivatie .

productpromotie of merk.

Verbeterde image bedrijf .

Verbeterde positionering. Verbeterde

bedrijf-klantrelatie .

Differentiatie van concurrentie.

motivatie van de werknemers van het bedrijf.

Onder de nadelen die betrokken zijn de praktijk van deze marketing estn:

Als zich problemen voordoen, de geloofwaardigheid en reputatie van het bedrijf kunnen afnemen.

Als de marketing strategie wordt alleen gezien als een commerciële tactiek, weerspiegelen een negatief imago bij de consument.

Banalizacin van solidariteit.

ningn maatschappelijk probleem is niet opgelost.

Door toepassing van deze vorm van marketing, kan het bedrijf een zeer sterke verschil te maken van haar concurrenten , naast creëren van een goede naam voor het bedrijf . Dit soort marketing zal slagen als de strategieën worden gebruikt op de juiste manier, en als het bedrijf werkelijk is gekoppeld aan de oorzaak hij verdedigt, aangezien de geringste vermoeden dat dit een eenvoudig commercieel marketing, alle inspanningen per bedrijf habrn tevergeefs geweest



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar