Rabu, 22 November 2017

Social Marketing Definition


Social marketing is er een die de technieken van de commerciële marketing in de studie, aanpak, uitvoering van toepassing is, en de evaluatie van traces programma invloed van de vrijwillige gedrag van de doelgroep , om hun maatschappelijk welzijn verbetering te genereren en dat van hun gemeenschap. Het wordt gekenmerkt door een continu proces en omdat het zich richt op de ontvanger.

Het belangrijkste doel van sociale marketing is om gewoonten, gedrag en gedachten te veranderen ten gunste van een bepaalde populatie , bijvoorbeeld overtuigen jongeren niet om seks te hebben op jonge leeftijd; rokers te stoppen met roken, enz..

La lege social marketing is de receptor, omdat deze onderdeel van het proces gestaag , dat is de reden waarom de gebruikte technieken moet beginnen met het onderzoek, om te analyseren wat zijn de behoeften, wensen en percepties de doelgroep.

Social marketing is niets meer dan verkoop van maatschappelijke ideeën , maar niet voor deze, moet worden verbannen of genegeerd als sta omvat dezelfde stappen en de inspanningen om het uiteindelijke doel dat is om een ​​idee te verkopen of te bereiken especfica filosofie, in een openbare consument. Vandaag zijn er veel bedrijven die het toepassen van sociale marketing, met als doel de bewustwording en acceptatie bij de consument over bepaalde consumentenproducten, natuurlijk, zonder daadwerkelijk het voordeel van de klant, veel minder kracht naar een bepaalde consumptie.
ontvanger
bovendien een belangrijke factor in de sociale marketing is het product. Het ontwerp van het maatschappelijk product na eerdere onderzoek en analyse om de consument moet te sporen om te voldoen aan dat materialiseert .

Elk maatschappelijk product is verantwoordelijk voor bepaalde vormen van de vraag: Demand

daina
is wanneer de ontvanger heeft een sociaal gedrag daina , bijvoorbeeld door overmatige consumptie van alcohol, roekeloos rijden, etc.. Om dit publiek te laten ATRS deze schadelijke gedrag; sociale marketing moet een idee te bieden of te oefenen om dit gedrag te vervangen.

onregelmatige vragen, kunt u een voorbeeld geven, donateurs bloed , zijn ze meestal samen te werken af ​​en toe, het is de reden waarom dat door middel van sociale marketing wordt bevorderd door middel van campagnes van concientizacin, de donatie bloed vrijwillig.

Tenslotte beschrijft de vijf stappen te volgen alvorens te beginnen een campagne van sociale marketing :

product, is het gedrag dat u wilt stimuleren.

Prijs is de kosten die u moet betalen doelgroep om hun denken te veranderen ( tijd, geld , etc.. )

promotie, wat is de boodschap te verspreiden en wat zijn de kanalen die u gaat of moet worden gebruikt voor dit doel.

politiek, bepalen wat zijn de regels of beleid, samenwerken of te voorkomen dat de op de verandering in het gedrag van de bevolking actie.



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar