Selasa, 14 November 2017
Marketing mix definition
De marketingmix is een studie van de strategieën interne aspect, algemeen ontwikkeld door bedrijven voor de analyse van de vier basiselementen van haar activiteiten : product, prijs , distributie en promotie. Het doel is om de situatie van het bedrijf te leren kennen en macht het ontwerpen van specifieke strategieën latere positionering. Belangrijk is dat deze term wordt toegeschreven aan Neil Borden, die in het jaar 1959 utiliz om een lijst van de twaalf essentiële elementen die moeten richten op marketing professional creëren. Na verloop van tijd deze lijst werd teruggebracht tot vier basiselementen, namelijk 4Ps: prijs, product, plaats (distributie) en promotie. El prijs . Dit artikel geeft de informatie over de prijs van de aangeboden door het bedrijf in de markt product; Deze variabele is zeer concurrerend, behalve dat de enige die inkomsten genereert. product, dit element heeft betrekking op het product, zoals aanvullende items aan het product (verpakking, garantie, customer care , etc.. ) Distributie in deze variabele zijn allemaal kanalen waarbij een product wordt verplaatst sinds wordt vervaardigd totdat het de handen van de consument bereikt. In die zin moeten we dat tomarn in consideracin aspecten zoals opslag, punten verkoop of de relatie met tussenpersonen te beperken. promotie, wordt deze variabele gerelateerd aan alle methoden het bedrijf gebruikt om een product en de omzet te verhogen bieden, een aantal van deze methoden zijn reclame, lokalisatie van producten, public relations, enz.. Dus de marketingmix of marketing mix vertegenwoordigt de gevolgde strategie van het bedrijf wanneer je nodig hebt om een groter aantal klanten te krijgen. De functie van de marketingmix zijn tot een grotere klanttevredenheid bereiken ste opnieuw om het product te kiezen en aanbevolen in aanvulling op de familie en vrienden. Om deze samenhang tussen de variabelen moet zijn, bijvoorbeeld, kan het bedrijf niet een product in een deluxe kamer en vervolgens concurreren met de lage prijzen. is ook belangrijk dat die het uitvoeren van marketing mix aanwezig zijn als de doelstellingen worden gemaakt in de korte of lange termijn, zoals sommige variabelen kunnen worden gewijzigd difciles. .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar