Minggu, 01 Januari 2017
Definitie van bureaucratie
De term wordt gebruikt Bureaucratie het vermogen van een organisatie van enige omvang in gelden met xitos hun acties in het proces van het uitvoeren van een missie of het doel van het bereiken van een akkoord. Meestal is het woord is gerelateerd aan overheidsinstanties, bedrijven en niet-gouvernementele organisaties. Bureaucratie niet alleen voor zorgt dat de missie uit te voeren, niet alleen voldoet aan de doelstellingen uit te voeren, maar wil ook manieren om optimaliseren naleving om de hoogst mogelijke efficiency en de laagst kosten mogelijk te krijgen middelen. Bureaucratie wordt door tijdgenoten Studenten Een fenomeen Inefficiënte . Er is echter een groot aantal burocrticas organisaties wereldwijd. De voorloper van de term bureaucratie was Max Weber , Duitse socioloog, econoom en administratieve academische, introduceerde het concept van de bureaucratie in de sociale wetenschappen generaliserende het idee dat het beter was dan elke andere vorm van organisatie en verklaart de soliditeit en efficiëntie van de Burocrticas organisaties, het geven als een garantie voor staat stabiel en maakte waarden van ethiek kan vormen en onderhouden van een organisatie of gestaan . Los huidige auteurs en analisten beweren dat Weber's thesis werd verkeerd vertaald naar het Engels en daarom verkeerd geïnterpreteerd . Rationaliteit omvat ook de vermindering van de onzekerheid over de interne procedures van een organisatie, het verstrekken van transparantie en duidelijkheid om de processen in de uitvoering, dus Bureaucratie garanties voor de organisatie die een superioriteit van toepassing is op de Dems dat de geloofwaardigheid geeft en het vertrouwen. .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar