Rabu, 01 November 2017

Het definiëren van Roi


De Roi term staat voor de afkorting in het Engels van de return on investment of return on investment, het is gedefinieerd als de financiële principe dat contrasteert de resultaten die in verhouding tot de gedane investering , dat wil zeggen de winst die een mechanisme analyse van de financieel, de prestaties van , project of activiteit van de onderneming . Om vermogen te berekenen in de teller kan verschillende definities van nutsvoorzieningen veroorloven; bijvoorbeeld, de nettowinst na belastingen, de pretax (BAI), of EBIT, terwijl de noemer de middelen moeten plaatsen om deze doelstellingen te bereiken.

De formule voor de berekening van Roi is:

ROI = (BAI/activos media) * 100

Zoals u kunt zien, is het een eenvoudige redenering echter hun berekeningen kan een beetje complex geworden om de prestaties van een onderneming te vergelijken met zijn balans .

Als voorbeeld, als een onderneming heeft activa betekent 50. $ 000 en krijgt een winst van 5. $ 000; Roi zal een 10%. Uit dit voorbeeld kunnen we zien dat de Roi is groter, meer winstgevend omdat het bedrijf een ascendant nut financieel zal moeten.

is belangrijk om het belang van Roi in tijden van economische crises markeren, zodat de investeerder aan te geven of toekomstige uw geld goed besteed wordt .

Momenteel is de Roi wordt veel gebruikt in de investeringen campagnes reclame , aangezien het economisch van de productiviteit van reclamecampagnes mogelijk maakt te kwantificeren, dat wil zeggen, weerspiegelt in detail de winst die wordt gegenereerd op de verkoop van investeringen van concepten reclame. In dit geval om de ROI te berekenen moet overgaan tot omzet en kosten in functie te meten verloop van tijd die is verstreken en toewijzing van een bron van het verkeer .

hebben momenteel tools die dit soort berekeningen vergemakkelijken, bijvoorbeeld estn Google Adwords en Analytics , waarin de extractie van gegevens voor nacalculatie te vergemakkelijken.

Dankzij de berekening van Roi, podrn bedrijven betere beslissingen te nemen bij het investeren in een reclamecampagne, permitindoles optimaliseren van uw budget.



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar