Sabtu, 22 Juli 2017
Definitie van Relationship Marketing
Relatiemarketing is iemand wiens doel is om voordelige relaties met klanten te genereren, deze marketing is gericht op de studie van het gedrag van de kopers, diseando strategieën en acties die tot doel hebben interactie met klanten te bevorderen , brindndole een onvergetelijke ervaring. Als de marketing strategie omvat het hele bedrijf genoemd integraal relatiemarketing. Een van de instrumenten die op grote schaal gebruikt in relatie marketing is de management systemen customer relationship , deze zijn zeer nuttig voor het verzamelen van informatie van consumenten en hen te informeren over de voordelen en oplossingen aangeboden door het bedrijf. El relationship marketing gericht op de bouwen steeds diep en bevredigend langdurige relaties met klanten die direct of indirect het succes van marketing activiteiten te beïnvloeden bij de onderneming. Binnen relatiemarketing bestaat uit 4 belangrijke elementen: de klanten, marketing partners (leveranciers, distributeurs, kanalen, agentschappen en tussenpersonen), en leden van de financiële gemeenschap (de aandeelhouders , investeerders en analisten). Voor marketeers, het allerbelangrijkste is om de harmonie tussen al deze componenten het creëren van een evenwicht in de prestaties voor alle belanghebbenden in de business te creëren. Om sterke banden te ontwikkelen moet er inzicht in hun mogelijkheden en middelen , behoeften, doelen en verlangens. marketing experts zijn van mening dat het effect van een verkoop niet het hoogtepunt van proces impliceren, maar het begin van de relatie van het bedrijf met de klantenservice . De tevreden klanten regresarn een bedrijf dat goed heeft behandeld. Als u hetzelfde product of dienst in de toekomst, SABRN dat is de eerste plek om te gaan vereisen. Om een programma van relatiemarketing lopen is nodig om de volgende stappen te overwegen: Identificatie van de cliënt, in het geval van relatiemarketing het proces van segmentatie is veel complexer en vraagt meer inspanning elke klant is een segment, dus zodra genoemd elk ervan is wanneer kan worden ingedeeld. Differentiatie van de klanten, in dit geval, de onderneming zal elke klant een waarde especfico , zal dit afhangen van toe te wijzen: de frequentie van de aankoop, het aankoopbedrag, de datum van de laatste aankoop. Interactie met klanten, om de klanten classificeren op basis van de winstgevendheid, maakt disminucin van transactiekosten en de relatie met hen die onder de maat. .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar