Sabtu, 21 Oktober 2017
Het definiëren van Guerilla Marketing
Guerrilla marketing verwijst naar de set van strategieën markt waarvan de oriëntatie is vooral voor de concurrenten elke strategie is diseada met bezwaar te verzwakken de concurrentie, door middel van het gebruik van onconventionele instrumenten en om hun doel te bereiken door middel van creativiteit en vindingrijkheid. Op het eerste, wat werd gebruikt in deze vorm van marketing was een guerrilla reclame de door middel van graffiti, toen waren ze met behulp van andere mechanismen, zoals webpagina's, posters, e-mails. Deze marketing wordt vaak gebruikt door kleine bedrijven, basndose in het gebruik van creativiteit, ruimten, situaties van de dagelijkse gebeurtenissen of elementen daarvan draaien in een geweldige omgeving en onvergetelijke ervaring. Algunas van de kenmerken van deze klasse marketing zijn de gebruik van verbeelding en onconventionele middelen , het creëren van een nieuwe verbinding met de consument, het resultaat moet zijn gebaseerd op de menselijke psychologie en niet in de technici producteigenschappen. Het is mogelijk het gebruik van technologie. In aanvulling daarop is er de mogelijkheid van combinaties met traditionele marketing, door middel van marktanalyse, strategieën, enz.. Ook binnen het concept van guerrilla marketing, zijn er verschillende technieken die gebruikt kunnen worden, sommige van hen zijn: milieucommunicatie dit is om gemeenschappelijke elementen te gebruiken, aadiendoles een bericht in verband met het product, deze techniek is zeer visuele, waardoor een sterke invloed op de consument genereren. Virale marketing , is om een actie uitvoeren, zoals een video, die kunnen worden geüpload naar het netwerk, waardoor de verspreiding ervan onder dezelfde consumenten. Maar het belangrijkste kenmerk van guerrilla marketing niet is gebaseerd op het aanbieden van een dienst of product aan het publiek, maar om te slim af en knock-out van de concurrentie. Als bedrijven gaan door tijden van crises moet zorgen voor de winstgevendheid van hun activiteiten, altijd op zoek naar manieren om klanten aan te trekken, dat is waarom ze hun toevlucht tot de toepassing van guerrilla marketing, die aanbiedingen zullen nemen voordeel van lage kosten , en de hoogste return on investment , maar om dit te bereiken is een grote creatieve inspanning en een gedegen kennis van de doelgroep. Een ander voordeel is de authenticiteit; en de stedelijke en kosmopolitische karakter. .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar