Rabu, 24 Mei 2017

Definitie van Marketing Non-profit


De non-profit marketing is één uit een groep van activiteiten met betrekking tot uitwisselingen die door non-profit organisaties , ongeacht of zij publiek of privaat. De doelstellingen zijn gericht op het bereiken van sociale voordelen voor het publiek en de samenleving in het algemeen.

proces van de aanvraag van marketing in non-profit organisaties, zijn vergelijkbaar met die toegepast in de lucratieve industrie .

Lo eerste wat je moet doen is d etermining doelgroep moet die te dienen en de oprichting van een aanbod dat kan voldoen .

Het product wordt geleverd binnen de non-profit marketing is in de meerderheid van een dienst, daarom is er geen prijs als zodanig aan dezelfde verwerven. Bijvoorbeeld, om een ​​kerk te gaan, de priester deelt de preek met parochianen, die het ontvangen van de dienst.

Momenteel zijn er een aantal non-profit organisaties , zo noodzakelijk te classificeren om hun kenmerken te analyseren. Sommigen van hen zijn: religieuze organisaties (kerken, kloosters, etc.. ); culturele organisaties (theaters, orkesten); filantropische organisaties (benficos ziekenhuizen, liefdadigheidsinstellingen); professionele organisaties (vakbonden, beroepsorganisaties); onder meer.

De belangrijkste kenmerken van de non-profit bedrijven zijn:

De doelgroep is verdeeld in twee groepen belastingbetalers en klanten. De toepassing van een gedifferentieerde marketing gelden voor elk.

estn niet aan de druk van de markt onderwerp .

bieden meer diensten en ideeën tastbare producten; dit veroorzaakt een dubbel probleem, die afkomstig is van diensten en die met betrekking tot de non-profit karakter van de onderneming . Omdat er ongrijpbaarheid bij de uitwisseling van diensten of ideeën, wordt het complex te kwantificeren, bereikt door zowel het bedrijf als de klant en het ontbreken van een concurrerende markt situatie diensten, is het moeilijk om na te gaan of de doelstellingen zijn bereikt, aangezien er is geen referentiepunt in termen van resultaten.

worden geprojecteerd doel, de veranderen bepaalde gedragingen, die in eerste instantie bevredigend voor mensen kunnen zijn.

non-profit dienstverlening vaak niet begrijpen niet-monetaire kosten , bijvoorbeeld; Natuurkundigen (orgaandonatie), sociale (het bijwonen van een NGO ), etc.. , Dus de voordelen kunnen niet tastbaar zijn. Door voordelen die gedragsveranderingen berusten, worden bestudeerd Geen lange termijn, zodat ze beter zichtbaar.



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar