Senin, 07 Agustus 2017
Definitie van Smell
geur is een van de vijf zintuigen om mee te nemen en te onderscheiden geuren ; is gehuisvest in de neus , en wanneer de chemoreceptoren die reageren op chemische stoffen in de lucht. In de natuur, een groot aantal functies zoals de aantrekkingskracht van de vrouwelijke voor de voortplanting, eten krijgen, te ontsnappen aan de vijand worden gemaakt door chemoreceptors. bijvoorbeeld insecten, gerelateerd chemoreceptoren ruiken liggen in hun antennes en gebruikt voor voedsel. Het merendeel van de zoogdieren mannetjes markeren hun territorium met urine van andere mannetjes van hun aanwezigheid en in het algemeen te voorkomen, als je weet dat de weg Sealan op dezelfde manier niet om verloren te krijgen (heel vaak voor bij honden). als Hese fenomenen tonen ons het belang van geur bij dieren. Het gevoel van geur zich op de top van de neusgaten porcin , precies in een zogenaamde gele of gele membraan hypofyse olfactorische regio . Hier zijn de olfactorische receptoren , die zich bevinden in een speciale epitheelcellen Stas uit te breiden met bijbehorende zenuwvezels met de prime craniale of olfactorische, en dat door de cintilla olfactorische , bereikt de cerebrale cortex. Dus je de hypofyse kan imponeren, moet stoffen in gasvormige toestand . Bovendien moet het olfactorisch mucosa hmeda worden de geurende sensaties inschakelen. Wanneer we inademen, de vluchtige chemische stoffen passeren de neusholte. Allen zijn in contact gebracht met de olfactorische slijmvlies en stimuleren olfactorische zenuwuiteinden waarvan de functie is om deze boodschap over te brengen naar de hersenen en ste vertalen de boodschap in een geurstof. is belangrijk voor het vermogen van aanpassing dat de geur moet voortgezet stimulus markeren. Toen we voortdurend worden blootgesteld aan een bepaalde geur, de olfactorische sensatie geleidelijk afneemt, totdat uiteindelijk verdwijnen: de olfactorische cellen aangepast estn. Echter, als ze andere geuren te bereiken, zal vangen zonder enig probleem. Mens zijn kan meer dan 5 waarnemen. 000 verschillende geuren . Onderzoek wijst op het bestaan van zeven primaire geuren: kamfer, muskus, bloemen, mint, b (stomerij vloeistoffen, bijvoorbeeld), acre (azijn) en rotte. De geur wordt ook wel aangeduid capaciteit, kwaliteit of inzicht om te ontdekken of iets waarnemen . Bijvoorbeeld: Jos heeft een grote neus voor zakelijke verkoop. .
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar