Selasa, 21 Februari 2017

Definitie van Dogma


Dogma is een term uit de Griekse, gedachte, principe of doctrine betekent . Dogma is een belofte of verbond beginsel vastgesteld door onveranderlijk en authentiek als onweerlegbaar fundament van een wetenschap. Anderzijds verwijst de belangrijkste punten van de wetenschap, systeem, religie , etc.. maar in de religieuze scope is een doctrine of geloof van God gemanifesteerd of uiteengezet door Jezus Christus man en getuige van de kerk .

Dogma's zijn de doctrines dat de kerk, gemeente of Christendom blootgesteld of formule te credas te zijn, door het geloof, onveranderlijk, verklaard door God. Deze term wordt ook gebruikt in de filosfico milieu, en bevestigt dat de mens door de rede van de absolute waarheid te kennen, wanneer je een set van de procedures voor het te gebruiken, en een geïmplanteerde structuuronderzoek.

Hoy in da dogmatisme dit meer dan wat dan ook in verband met de opvattingen van de katholieke kerk, bijvoorbeeld één van de meest voorkomende dogma's, is wat maakt het geloof in één God manifesteert zich in drie personen, dat wil zeggen in God de Vader schepper van hemel en aarde en al het universum, zijn zoon Christus die gekruisigd is gestorven voor onze zonden en de heilige geest . De katholieke kerk stelt dogmatisme als een absolute en onherroepelijke waarheid en zijn volgelingen moeten deze set van dogma's vast te stellen en doctrines kan niet worden gezegd om te testen of zeker moet worden aanvaard zonder enige vorm van objecin. En zij erop gewezen dat elke religie heeft zijn eigen dogma's, niet alleen het christendom indien niet tevens de judasmo, de Islam , etc..



.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar